29 November 2007

Setting the standard

Via Powerline

Earlier this week we noted the correction posted online by Newsweek for the sidebar above that runs in the current issue:

Editor’s Note: In our print edition, several captions for the photographs accompanying this report were inadvertantly transposed. Martin Kramer’s photograph is identified as Norman Podhoretz; Daniel Pipes’s photograph is identified as Kramer; Peter Berkowitz’s photograph is identified as Pipes; Nile Gardiner’s photograph is identified as Berkowitz’s and Podhoretz’s photograph is identified as Gardiner’s. NEWSWEEK regrets the errors.
Daniel Pipes writes that the correction “warrants a place in Guiness World Records” and comments:
(1) There are six pictures in all on the page and five of the six captions are wrong; only that of Robert Kasten is correct. Aggregating so many errors at once takes real talent – but count on Newsweek.

(2) The inevitable implication is that, for Newsweek staff, all conservatives look alike.

(3) The accuracy of the picture captions provides an apt commentary for the rest of Newsweek’s wretched coverage in this article.

(4) For another example of Newsweek’s problem with quality control, see “Lorraine Ali, the Worst Political Reporter in America?” (October 15, 2007).

There’s a scan of the page at the source link.

Posted by orbital at 12:27 PM | View 0 TrackBacks | Trackback URL